כשאת אדומה את מנצחת

עונה מדהימה להפועל ראשון לציון, הדאבליסטית הטריה בכדוריד הנשים, ובמיוחד לשוערת והאמא בת ה-39 רוית שושן, שילדיה מעניקים זה לזה את צלחת האליפות בביתם בימים אלה, הראשונה בקריירה מאז הגיעה למועדון בגיל 12, שנה לאחר האליפות האדומה האחרונה. יור המועדון דודי פלח מצהיר: "יש החלטה עקרונית להשקיע בנשים ונמשיך בקו הזה"

שיתוף:

מועדון הכדוריד הפועל ראשון לציון מתהדר בתואר 'המועדון ההישגי ביותר בישראל' כבר שנים רבות והוא אכן מותג בכדוריד הגברים הישראלי אבל בעוד קבוצת הגברים נאבקת בימים אלה על עוד צלחת אליפות כדי להצדיק את המוניטין, חוגג המועדון פתאום דאבל בנשים עם אליפות ראשונה אחרי 28 שנים ומצהיר, כדוריד הנשים לא פחות חשוב לנו.

דאבל רביעי, אליפות חמישית, גביע שישי, אבל רוב התארים שייכים לעידן אחר של האדומות, ויור המועדון דודי פלח מצהיר כי לא מדובר בזכייה מקרית אלא במגמה.
פלח: "זהו פרס על עבודה קשה החל מהילדות והנערות, שהחלה לפני הרבה שנים, עם הרבה אכזבות קשות בדרך. יש החלטה עקרונית במועדון להשקיע בנשים שהן הרוב באוכלוסיה. מועדון ספורט אינו שלם אם אין בו את שני המינים".

70 בנות במחלקת הנשים של הפועל ראשלצ, מבוגרות ועד ילדות, כולל שלוש זרות בוגרות למרות שמותר ארבע לפי תקנון ליגת העל, אבל המיוחדת מכולן היא שחקנית הבית רוית שושן, השוערת בת ה-39, שהגיעה אל קבוצת הילדות בגיל 12, שנה אחת לאחר האליפות הקודמת ועל כן חגגה הנפת צלחת ראשונה אחרי 27 שנים במועדון.

שושן: "אושר גדול. אחרי כל כך הרבה שנים אליפות ראשונה זה הרבה יותר מתוק. בכלל, סדרת אליפות כזו מרימה לכדוריד הנשים הישראלי. לא היה כאן 0-2 חלק אלא פליאוף צמוד ללא פייבוריטית וזה מה שכיף".

הפועל ניצחה 1-2 בסדרה מול מכבי ארזים רמת גן, אימפריית כדוריד נשים, כולל ניצחון על חודו של שער במשחק השלישי והאחרון וכל זאת לאחר ניצחון דרמטי בהארכה מול אותה יריבה בגמר הגביע.

שושן: "ארזים קבוצה מאוד טובה והבנו שנוכל לעשות זאת רק אם נהיה יחד כקבוצה, אחת עם השניה. ידענו שיש על מי לסמוך, זו על זו, ולכן אפשר היה לשחק משוחרר. החיבור הקבוצתי הוא סיפור הדאבל הזה. הוא לא קרה מהר העונה, אבל יחסית מהר לעומת שנים קודמות".

רוית היא אם לשניים, עובדת כעוזרת קב"טית בחברת חשמל, ומתבקשת השאלה, כמדי שנה, עד מתי?

"תמיד אמרתי שאפרוש לאחר דאבל אבל הבנות והפועל רוצים שאמשיך. טרם גיבשתי דעה. הגוף נותן אותותיו ואני עובדת במשרה מלאה כולל סופשים וחגים עם משמרות וזה לא פשוט משנה לשנה ללא שעות שינה, ללא תזונה נכונה. פשוט התרגלתי לשמור על הגוף כך שייתן תפוקה באימונים ובמשחקים".

אגב, שני הבנים של רוית, בני 4 ו-6 וחצי, חגגו לא רק ביציע אלא גם בבית אחר כך עם המדליה על צווארם וכשהם מעניקים זה לזה את צלחת האליפות.

כידוע, הדרבי בעיר הכדוריד חשוב אפילו יותר מתארים עבור חלק מהאוהדים, והאדומות גאות במאזן 0-6 מול הצהובות של מכבי ראשון לציון העונה כולל ניצחון בסדרת חצי גמר האליפות מול היריבה שהחזיקה בדאבל עד השבוע שעבר.

ומה הלאה? פלח מבטיח: "נמשיך בקו הזה של קידום כדוריד הנשים. אנחנו משתדלים ללכת רק קדימה".

אחת הכוכבות הגדולות של העונה בכלל ומשחק האליפות בפרט היא שיר וקרט ששיחקה בעבר הן בארזים והן במועדוני צמרת אחרים בהם כבשה בצרורות. וקרט המנוסה מצאה בית חם וחוויות תקדימיות אפילו עבורה כך מתברר: "הרגשה מאוד מיוחדת כי הרגשתי שהקבוצה שלנו הכי מחוברת לקהל ולמועדון, משהו כמותו לא הרגשתי אי פעם בכל חיי כשחקנית.
המועדון והקהל היו מאחורינו בצורה שלא חוויתי. גם כשהפסדנו את משחק הליגה מול ארזים כל הקהל בסוף המשחק קם ועודד אותנו כאילו לקחנו גביע ואז ידעתי, ניקח הכל העונה הזאת.
הפועל זה המועדון הכי מדהים וביתי שחוויתי. תמיכה מהפרט הכי קטן. הרגשתי שאין הבדל בינינו לבין קבוצת הגברים מבחינת שעות אולם, מבחינת התייחסות, קהל , השקעה".

באותו נושא